Σύντομος Οδηγός Google Analytics

  • English
  • Ελληνικά

Σύντομος Οδηγός Google Analytics

Τα Reports του Google Analytics είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για να  μπορέσεις να διαμορφώσεις την στρατηγική marketing αλλα και να επιλέξεις την κινήσεις που μπορούν να φέρουν μεγαλύτερο traffic στην ιστοσελίδα σου.
Το βασικό προτέρημα των Google Analytics  είναι ότι μπορεί να προσφέρει λεπτομερή insights για την απόδοσης της ιστοσελίδας. Ωστόσο το να μπορέσεις να λάβεις και να αξιοποιήσεις αυτές τις πληροφορίες κάποιες φορές μπορεί να είναι αρκετά δύσκολο για κάποιον που ξεκινά τώρα. με αυτό το σκοπό και δημιουργήθηκε αυτός ο οδηγός για να κατευθύνει στα πρώτα βήματα γνωριμίας με τις αναφορές του Google Analytics

Tα reports χωρίζονται σε 4 βασικές κατηγορίες:

• Audience reports (Επισκόπηση κοινού)
Τα συγκεκριμένα reports προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τους επισκέπτες της ιστοσελίδας, με απλά λόγια μέσα από αυτά μπορούμε να μάθουμε πώς  έφτασαν οι επισκέπτες στο website, καθώς και την γλώσσα που μιλούν. Μία ακόμη ενδιαφέρουσα πληροφορία είναι πόσες φορές κατα το παρελθόν ο επισκέπτης είχε έρθει ξανά καθώς και το browser τον οποίο χρησιμοποίει.

• Acquisition reports (Απόκτηση)
Τα acquisition reports  δείχνουν οτιδήποτε έχει σχέση με το traffic του website σας και κυρίως τον τρόπο με τον οποίο οι επισκέπτες καταλήγουν σε αυτό. Πιο συγκεκριμένα, μπορείτε να δείτε τις βασικές κατηγορίες του traffic, όπως το organic, το referral και το direct, αλλά και πιο συγκεκριμένες πηγές που ευθύνονται για την επισκεψιμότητα. Επιλέγοντας το πεδίο των “Referrals” θα μπορέσετε επίσης να ενημερωθείτε για τα websites και τα social networks που στέλνουν το μεγαλύτερο traffic στο website σας.

• Behavior reports (Συμπεριφορά)
Τα Behavior Report αφορούν τη συμπεριφορά των επισκεπτών στο χρόνο επίσκεψης. Μέσω αυτών των reports μπορούμε να δούμε ποιες σελίδες επισκέπτονται καθώς και τον χρόνο που δαπανάτε σε κάθε σελίδα. Μέσω της επιλογής Overview μπορούμε να πάρουμε μια εικόνα για το σύνολο των επισκεπτών, τις πιο δημοφιλείς σελίδες καθώς και για εκείνες που λειτουργούν σαν πύλες εισόδου – εξόδου για τους επισκέπτες.

• Conversion reports (Μετατροπές)
H τέταρτη κατηγορία του reporting αφορά τις μετατροπές. Δηλαδή σας παρέχει όλη την απαραίτητη πληροφορία για το πόσο αποτελεσματικό είναι το website σχετικά με τα conversions που επιτυγχάνει. H ενότητα “Funnel Visualization” θα σας δείξει τα στάδια που ακολουθούν οι χρήστες κατά τη διαδικασία του conversion. Εάν διαθέτετε e-shop, τότε καλό θα είναι να παρακολουθείτε και το “Ecommerce Report”, το οποίο σας παρέχει πληροφορίες για το ταξίδι του αγοραστή, από τη στιγμή που μπαίνει στο e-shop σας μέχρι τη στιγμή που ολοκληρώνει ένα conversion  καθώς και το Εcommerce Tracking.
 

Video: